Tävlingar från 1 juni

Publicerat: 2021-05-24 - 13:26

Nu är det äntligen dags för lite glädjande nyheter!

Från och med den 1 juni är det okej att börja tävla igen enligt FHM, RF och SGF.

Den 1 juni kommer Seniorgolfen dra igång, nedan kommer lite information angående tävlingen:

Avgiften för att deltaga i seniorernas tisdagstävlingar är 100:- per år.

Den skall betalas innan Er första tävling 2021.

Du loggar in på min golf och söker tävling 2021-01-01 HUNDRALAPPEN.

Anmälan till seniorgolfens ”deltävlingar” sker via golf.se.

I samband med att du anmäler dig till tävlingen betalar du anmälningsavgiften.

Den 2 juni kommer Medlemsgolfen dra igång, nedan kommer lite information angående tävlingen:

Tiderna mellan 14:30-17:30 på onsdagar är reserverade för medlemsgolfen, du bokar en av dessa starttider genom att maila eller ringa till receptionen.

Vill du spela på en annan tid under onsdagen, kan du boka den tiden via golf.se.

Efter det anmäler du dig till tävlingen via golf.se, i samband med att du anmäler dig till tävlingen betalar du anmälningsavgiften.

Efter avslutad rond läggs scorekorten i brevlådan vid tävlingsbåset.

Är det så att du inte kan fullfölja rundan, är det viktigt att du ändå lägger ditt scorekort i brevlådan och skriver brutit.

”Coronareglerna”

Exempelvis lägesförbättring i bunkrar försvinner samt ”hålinsatsen” tas bort.

För ytterligare information läs våra nya lokala + tillfälliga lokala regler som du finner vid tävlingsbåset.

Nu ser vi fram emot en härlig säsong!

Albatross Golfklubb