Lär känna golfklubbens styrelse

Styrelsen fick inför lanseringen av den här webbsidan i uppdrag att svara på två frågor.

1) Vad betyder golfen för dig?
2) Vad är det som gör att du engagerar dig i styrelsen på Albatross Golfklubb?

Här kan ni läsa vad de olika personerna i styrelsen svarar.

P-O Blomqvist
Orförande

Avkoppling en bra träning, utmaning och en trevligt umgänge med min hustru som också gillar golf.

Att förhoppningsvis med min kompetens och erfarenhet bidra till att klubben utvecklas från ungdomssatsning till seniorverksamheten. Att medverka till att klubben får en god ekonomi för att ytterligare genomföra investeringar för klubbens bästa.

Ansvarsområde - Personal

Tage Christofferson
Vice ordförande

Golfen är en viktig del i min helhet. Den innehåller utveckling, sociala möten, tävlings moment, underbart med utomhusaktivitet mm

Att arbeta i föreningslivet har alltid legat mig varmt om hjärtat. Med min erfarenhet från både näringsliv och föreningsarbete vill jag bidraga till Albatross utveckling.

Ansvarsområde - Fastighet

Maggan Stam
Ledamot

Golfen betyder att jag får frisk luft, socialt umgänge och trevliga stunder på banan. Det är oxå en utmaning varje gång att bli bättre. Hade golfen varit enkel hade jag inte hållit på eftersom det skulle bli tråkigt. Nu kommer jag in motiverad vare sig det gått bra eller dåligt.

I styrelsen sitter jag för att jag tror jag kan göra skillnad. Önskar dock att fler kvinnor vill vara med.

Ansvarsområde - Medlemsfrågor

Ulf Blixberg
Ledamot

Golf för mig betyder ett avslappnat o kul sätt att umgås med vänner och familj.  Jag har också tävlat och tack vare det så har jag fått resa o upplevt många fantastiska ställen. Det bästa är alla nya vänner jag fått under åren.

Efter alla år som medlem på klubben och spelare i Albatross elitlag så känner jag att det var dags att få ge tillbaka. Jag har stort intresse i banan och givetvis att ekonomin är i balans.

Ansvarsområde - Ekonomi / Bana

Stefan Gustavsson
Ledamot

Väldigt mycket!! Det är här jag hämtar energi, utövar friskvård i form av att få nöjet att var ute i friska luften. Det är även viktigt socialt liv.. Jag har mycket svårt att tänka mig ett liv utan golf.

Det finns många viljor på en klubb och bland dess medlemmar. Utveckling kräver pengar och det i en balansgång mellan medlemsavgifter och medlemmarnas behov. Det är en svår situation där alla inte kan bli helt tillfredsställda. Det har hänt mycket på klubben under de år jag varit involverad och det finns fortfarande många utmaningar och tankar om framtiden som jag vill förverkliga på klubben.

Ansvarsområde - Miljö & Säkerhet

Camilla Andersson