Head PRO på Albatross Golfakademi

Johan Blixt

Jag är född och uppvuxen i Lerum strax utanför Göteborg. Jag älskade tidigt idrott och höll på med hockey, fotboll, bordtennis, innebandy, segling och golf.

Golfen tog successivt en större del av mitt liv. Efter golfgymnasium blev det Universitetsstudier kombinerat med golf på Pfeiffer University i North Carolina. Efter perioden i USA bestämde jag mig för att satsa fullt ut på min golf som professionell spelare. Jag spelade år 2005-2009 på Svenska touren och Nordiska ligan.

Våren 2009 startades Albatross Golfakademi. Under flertalet år har det byggts upp en träningsverksamhet med inriktning att erbjuda golfare på alla nivåer möjlighet att utveckla sig.

Hos oss hittar du tränare som är välutbildade med ett driv att hjälpa dig med din golf.
Jag ser fram emot att träffa dig på Albatross.

Johan Blixt
Epost - johan.blixt@live.com
Telefon - 070-732 94 08

Nytt ansikte på Albatross Golfakademi

Peter Wendel

Vi hälsar Peter Wendel välkommen till Albatross Golfakademi! Peter jobbar idag som tränare på Stora Lundby GK men nu även på Albatross Golfakademi. Peter är medlem i PGA sedan 2007.

Peter undervisar i alla delar av spelet och alla typer av golfare så som knattar, juniorer, nybörjare, seniorer och elitspelare.

Peter är även utbildad klubbmakare och bygger custombyggda golfklubbor som passar dig och din golfsving.

Behöver du hjälp med allt som rör golfverkstad och klubbmakeri är du välkommen att höra av dig till Peter!

Min filosofi som tränare:
Alla kan lära sig spela golf oavsett kunskapsnivå och tidigare erfarenheter.
Målet är att göra instruktionen så enkel och rolig som möjligt för bästa resultat.

Peter Wendel
PGA Club Professional
.

Tredje länken på Albatross Golfakademi

Christer Ädel

En tredje pusselbit i tränarorganisationen hos oss på Albatross Golfklubb är Christer Ädel. Nu kan vi ta hand om i stort sett alla behov inom golfutbildning, träningar och de delar som behövs för att erbjuda medlemmar och gäster vägen till en bättre golf!

Christer är utbildad pedagog och med den bakgrunden har Christer goda förutsättningar att förmedla hemligheterna inom golfens underbara värld då han numera också är utbildad golfinstruktör.

Så från nu hittar ni mig - Christer här på Albatross Golfakademi i kombination med min golftränar-roll på  Backa Säteri GK.

Jag är medlem i PGA sedan 2017 och undervisar allt från juniorer till senior, nya golfare till elitspelare.

Min bakgrund som pedagog gör att jag gillar att göra det som kan verka svårt enkelt så att alla förstår vad de ska göra och hur de ska göra det. Då blir golfen roligare.

Så mitt motto blir då - Roligare golf på ett enkelt sätt.

Christer Ädel
info@christeradelgolf.se