Bokningsregler 2023

Tidsbokning max 3 samtida bokningar per person på  1-18 18-hålsbanan, 4 bokade tider på 19-27 9-hålsbanan och Eaglekorten.

Alla medlemmar och gäster måste ankomstregistrera sig via appen On Tag, Min Golf terminalen i klubbhuset eller receptionen, minst 20 min innan starttid.
Eventuella avbokningar skall göras senast 2 timmar före bokad starttid. Ej avbokade eller ej ankomstregistrerade tider faktureras. (Medlem 1 00kr, Gäst ord.greenfee)

Introduktionskort

Albatross GK välkomnar dig som är innehavare av något av följande introduktionskort och erbjuder fritt* spel en gång per år.

• SGF Nordic Golf Union
  • GAF Golf Administratörernas Förening
  • SGA Swedish Greenkeepers Association
  • PGA Professional Golfers Association
  • SGF Utmärkelser som guld, elit, silver

Albatross GK följer Svenska Golfförbundets policy för användande av introduktionskort. Kortet kan användas en gång per år.

* En förutsättning för fritt eller rabatterat spel med introduktionskort är att innehavaren i god tid föranmäler sitt besök.

Starttiderna mellan 09:00 till 10:59 på lördagar, söndagar och helgdagar är reserverade för våra fullvärdiga medlemmar och deras gäster. Dessa tider är bokningsbara 3 dagar innan för medlemmar( Tiderna släpps onsdag morgon 6:00 och torsdag morgon 6:00). Tidsbokning gäller alla dagar på alla banor.

Allmänna regler

Vi eftersträvar alltid 4 bollar därför förbehåller receptionen sig rätten till att flytta upp samtliga tider till 4-bollar. Detta för att så många som möjligt skall få chansen att spela.

Det är viktigt att du tänker på att starta på den bokade tiden du har. Går du tidigare för att det ser ledigt ut stör du speltempot, kommer du ej i tid så är det samma sak - Bäst är att vara på tee ca tio minuter före start. Det kan finnas någon mer som är bokade på samma starttid som dig och då står ensam om du inte är i tid.

Fika efter hål 9, det är ok med 5 minuters fika och toa besök, När spelare på hål 9 är på green skall ni gå upp till hål 10 och förbereda er för att slå ut.

Vid frost
Vad händer med min bokade tid? Bokade tider "fryser inne" det vill säga är förbrukade när banan är stängd för frost. Du får i stället boka om till första lediga tid när banan åter är spelbar alternativt spela på vintergreener.